maandag 31 december 2012

Wat ga jij anders doen in 2013?

Nog een paar uur te gaan, voordat een nieuw jaar aanbreekt, waarbij je het gevoel krijgt dat je alles anders kunt doen als je dat zou willen. Terwijl volgend jaar, gewoon morgen is!

Ben je tevreden over het afgelopen jaar? Heb je alles bereikt wat je voor ogen had een jaar geleden? Of heb je nergens bij nagedacht en leefde je gewoon je leventje? Ga eens na wat indruk op je heeft gemaakt, wat vond je belangrijk, wat heb je onthouden? Wat vond je leuk? Wat vond je niet leuk? Wat deed je verdriet? Kon je er zelf iets aan doen dit te voorkomen? Laat je je alles overkomen?

Natuurlijk heb ik er zelf ook over na gedacht. Het jaar dat ik 40 ben geworden, 2012. Ik vind het moeilijk keuzes te maken. Het lijkt alsof je het steeds drukker krijgt naarmate je ouder wordt en de tijd sneller gaat. Ik vind ook steeds meer dingen leuk en belangrijk.
Ik hou niet van goede voornemens. Dat zijn meestal onbereikbare doelstellingen, anders had je het al lang gedaan, als je het zo belangrijk vond. Als je een doel hebt, moet je het gewoon doen, ongeacht de datum.

Naast mijn gezin en familie, vind ik het belangrijk iets bij te dragen aan de wereld. Natuurlijk op mijn manier..... Ik vind het leuk mensen te verrassen, niet alleen aan jezelf te denken, belangeloos eens iets doen. Ik ben iemand die niet standaard aan goede doelen geeft, omdat ik ervan overtuigd ben dat het meeste geld niet goed terecht komt. Ik streef ernaar meer tastbare dingen te doen die direct voldoening geven. Voldoening krijg je niet als je alleen geld geeft, maar door iets vanuit je hart te doen. Dit kunnen kleine dingen zijn, maar voor anderen weleens groots.

Voor mijn gevoel doe ik het nog niet zo slecht, voor mezelf. Wat anderen hiervan vinden, maakt me eigenlijk niet zoveel uit! Iedereen heeft een mening over alles, wat moet je ermee? Het is belangrijk dat je tevreden bent met je eigen leven, met de dingen die je doet en op de één of andere manier waardering ontvangt. Dat bepaalt voor het grootste deel "het gelukkig zijn".

Er zijn zoveel mensen die veel kunnen doen om een mooi leven te hebben, maar de verkeerde keuzes maken. Hier kan ik niks mee, want als je zou zeggen, heb je hier al aan gedacht...... Dan krijg je een 'argumentenregen' over je heen, waarom het allemaal niet kan. Dus energie hierin steken, is verspilling.
Voor mij is belangrijk dat ik mezelf recht aan kan kijken in de spiegel, oprecht leef en geen toneel speel op het podium van mijn eigen leven. Ik maak m'n eigen keuzes, ook al vinden anderen dit misschien raar of anders dan zij zouden doen. Je bent in verhouding maar kort op deze aardbol dus haal eruit wat je wilt!

Ik wens je daarom alles toe voor het nieuwe jaar, maar je moet het zelf eruit halen.....

1 opmerking:

  1. Nou Martine, ik vind dat je het erg goed doet.
    Niet veranderen ! Blijf ook in het nieuwe jaar vooral jezelf. Alvast de best wensen voor jou en je familie. Groeten van Marcel Slinger

    BeantwoordenVerwijderen