zondag 16 maart 2014

Handig blijkt onhandig

In veel jassen heb ik speciaal een grote binnenzak laten maken om mijn portemonnaie kwijt te kunnen. Zo kan ik in mijn andere zakken mijn telefoon, sleutels en andere vrouwelijke benodigheden kwijt. En voorkom ik het gebruik van een tas.....

Echter het aantal spaarkaarten wordt zo groot dan mijn portemonnaie bijna niet meer dicht kon en uit z'n rits begon te scheuren. Tijd voor een oplossing!
Ik kwam op het idee door een folder die ik bij de Karwei kreeg van een app waarbij je al je spaarpassen kon scannen en ze zo altijd bij je had. Handig, maar je moet het wel even doen!

Na een aantal weken moed verzamelen, heb ik al mijn passen in die app gezet. Werkt heel makkelijk; sommigen moet je scannen en worden direct gedownload, anderen moet je handmatig invoeren, omdat bijvoorbeeld de kaart nog niet bestaat omdat het om een lokale winkel gaat. Heel de stapel kaarten kon zo de kast in, heerlijk dun portemonnaitje, dus wat wil een mens nog meer?

Ondertussen heb ik een paar problemen ondervonden met mijn 'handige' app;

  • Als je iets gaat kopen, heb je altijd je portemonnaie bij je, maar niet altijd je telefoon.....
  • In de meeste winkels werkt het scannen niet en moet het nummer van de kaart handmatig ingetoetst worden door de cassiere.
  • Cassieres en klanten achter je worden niet helemaal enthousiast van je nieuwe app; meer werk en het duurt al met al langer.
  • Het bemachtigen van een scanner voor de zelfscankassa's blijkt een probleem, werkt dus niet bij het scannen met je telefoon.....
Tot nu toe werkte het goed bij de Gamma en de Karwei. Bij de AH, Honkemöller en Kruitvat werkt het niet!

Mijn conclusie: een super idee, alleen zijn de winkels er nog niet klaar voor op dit moment!



Geen opmerkingen:

Een reactie posten