zondag 23 juni 2013

Inbreuk op je privacy......

Ik ben erg gesteld op m'n privacy, laat mij maar gewoon m'n gangetje gaan, lekker keutelen, m'n ding doen!

Niks kan ik me erbij voorstellen als je wekelijks de boodschappen gaat doen met je partner. Discusseren en overleggen in een supermarkt wat je de komende week gaat eten.....
Ook kan ik me niet voorstellen dat je geen deel 'eigen leven' hebt, alleen een gezamenlijk leven, alles samen doen en je lekker met elkaar gaat zitten bemoeien.
Of dat je voor elkaar gaat bepalen wat te doen. Ook Leo moet hier niks van weten, dus gelukkig denken we hierover hetzelfde. Ik zie het om me heen trouwens veel gebeuren, en deze mensen vinden het blijkbaar prettig, geen risico op een misstap, geeft veiligheid, maar ik krijg er uitslag van. Natuurlijk moet je rekening met elkaar houden, het leuk en gezellig hebben, dat hoort bij het gezinsleven. Maar je moet ook je 'eigen ik' kunnen ontwikkelen, jezelf kunnen zijn in je eigen leven, en je niet wenselijk te hoeven gedragen om de ander te pleasen. Gaat op termijn altijd fout.

Deze inleiding brengt mij op een nieuw verschijnsel in mijn leven; opgroeiende kinderen die zich regelmatig in mijn 'ik-gebied' bevinden. Ik krijg de raarste vragen en wordt geconfronteerd met mijn eigen doen en laten. Voelt als onprettig of is het een kwestie van wennen?
Een paar voorbeelden: 
  • Mam, waarom gebruik jij zoveel haarlak?
  • Mam, je hebt 44 euro betaald bij het tuincentrum, wat heb je dan allemaal gekocht?
  • Pap, mamma heeft voor 300 euro kleren gekocht en ze had maar drie dingen.....
  • Waarom doe je die kleren aan, je gaat toch niet naar een feestje?
  • Kun je niet uit bed komen, je ligt er nu al lang genoeg in!
  • Mam, als je aan de lijn doet, mag je toch geen roze koeken eten?
  • Mam, x heeft ge-apped naar je en ik heb 'ja' terug gestuurd.

Ik denk dat het een kwestie van wennen is. Ik was gewend dat ik alles overal in huis kon doen en zeggen. Maar kleine kopjes blijken grote oortjes te hebben, alles te onthouden en alles te willen weten. Dit moet blijkbaar nog even vorm gaan krijgen in dit huishouden!

1 opmerking:

  1. Bent u nog op zoek naar een huishoudelijke hulp? Neem eens een kijkje op nl.care.com!

    BeantwoordenVerwijderen