zaterdag 12 september 2015

Zo wil ik wel worden als ik een oud gebakkie ben......

Hoe wil je zijn als je oud wordt? Denk je daar weleens over na?

Je ziet weleens mensen, waarvan je denkt, zo wil ik worden als ik 'oud' ben. Wat een mooie mensen! Dit is zeldzamer dan het tegenovergestelde. Want wat lopen er een zuurpruimen rond op deze aardbol. Als je ouder wordt, wordt je wereld kleiner en datgene waar je je druk over kunt maken groter, want je hebt heel de dag de tijd, met als gevolg, zeuren, de hele dag door. Gelukkig hebben ze het zelf niet door. Maar de gevolgen zijn er wel als ze opletten.
Mijn vader zegt altijd, als je gezellig blijft als je ouder wordt, word je niet eenzaam. Die eenzame mensen zijn vaak van die zeikerds, ja logisch dat je daar niet naar toe gaat voor je plezier. Alleen nog bezoek wat uit fatsoen komt in deze fase..... Misschien hoef je daar niet eens oud voor te zijn. Dit geldt misschien wel voor alle leeftijden, bedenk ik me nu. Heb je weinig mensen om je heen, loop eens naar de badkamer en kijk eens goed in de spiegel!

Maar goed dat is weer een andere discussie.

Ik was onlangs op de rommelmarkt en zag een dame waar ik wel heel veel respect voor had, en ik niet alleen. De tachtig gepasseerd, stond ze met haar scootmobiel op de rommelmarkt. Haartjes mooi gedaan, lipjes mooi gestift, thermoskannetje in de tas. Dat zijn dan dus de 'ouderen van tegenwoordig', geweldig! Daarna bedacht ik me, mens waar heb je zin in! Zag voornamelijk problemen, maar zij dus blijkbaar niet, dat was het mooie. Want wat als je naar de wc moet en je kledingrek aan je voertuig gemonteerd staat. En wat als het gaat regenen. En wat als...... Ik bleek dus die 'tobberd', want zij stond gezellig op de rommelmarkt, in het zonnetje en gezellige dag te hebben en iedereen vond haar geweldig! Mag ik aub. een beetje van deze dame hebben als ik die leeftijd heb, zodat ik geen 'ouwe zeur' word? Een klein beetje maar......

Geen opmerkingen:

Een reactie posten