zondag 17 maart 2013

"Ja, Ik leef maar één keer"


Zaterdag jl. was ik bij groenteman Koorneef in 's-Gravenzande en verwonderde me.... De Hollandse kasboontjes kostten maar liefst € 2,50 per 100 gram. Komt er een dame binnen, die zegt: "Doe maar een pondje". Snel omgerekend is dit dus € 12,50 voor een paar bonen. Ik kom nog uit het gulden tijdperk, dan heb je nog steeds de neiging weleens wat terug te rekeken, maar dit is natuurlijk niet meer in verhouding vandaag de dag! Dat zou beteken dat een pondje bonen 27,50 gulden kost!!!!
"Ja, ik leef maar één keer hoor", glimlachte ze naar de andere klanten enigszins geschrokken, want volgens mij had ze de prijs niet goed gezien en durfde ze na haar bestelling te hebben geroepen, niet te zeggen dat ze het toch te duur vond.
 

Nu zag ik op Facebook een leuke tekst voorbij komen "Neem het leven niet te serieus, want je overleeft het toch niet!" Zit natuurlijk wat in. Moet je nu gewoon per dag leven en ook een pondje dure bonen kopen of ook nog aan morgen en de toekomst denken en toch maar een bloemkool kopen, want dan heb je morgen ook nog wat! Waar word je gelukkig van? 


Geen opmerkingen:

Een reactie posten