woensdag 28 november 2012

Hoe ziet de wereld er na 30 november uit?


Ik heb het besluit genomen geen bril meer te willen dragen in de auto en kijkend naar de TV, dus ga m'n oog laten laseren de 30e in Rotterdam.
Oog? Ja, oog, volgens de deskundigen is het voor mij de beste oplossing één oog te laten doen. Hierdoor heb ik een oog wat goed dichtbij en een oog wat goed veraf kan kijken. In de bovenkamer wordt dit tot een helder beeld gemengd voor beide ogen voor alle afstanden. Ik heb er geen verstand van, zij menen dit wel te hebben, ik geloof dit gemakshalve maar. Dus de helft minder ongemak, helft van de kosten, geen leesbril in de toekomst en het voelt wat veiliger.

Mijn ogen waren niet geschikt voor lenzen, dus ik was aangewezen op een bril. Nu wil het geval dat ik dat ding meer kwijt en dan rijk. Wat is het irritant om alle deuren afgesloten te hebben, met de auto buiten te staan en weer die ***bril vergeten te zijn.... Het moet toch paradijselijk zijn, geen rekening meer te hoeven houden met die bril?

Handig straks op een feestje of evenement te kunnen zien wie er in de verte staat te zwaaien. Straks kan ik iedereen weer zien! Tot nu te zwaaide ik wel terug, als ik het zag, maar wist meestal niet wie je was vanaf een afstand. 

Een ander aspect is dat ik redelijk tot steeds meer nachtblind begin te worden. Als ik op de weg rij, lijkt het wel een kermis om me heen met al die verblindende lichten. Je krijgt er hoofdpijn van en dit wordt thuis weer niet op prijs gesteld natuurlijk. Ook dit kunnen ze verhelpen door een speciale techniek. Klinkt als super. Niet meer in het donker rijden met een zonnebril op om überhaupt iets te kunnen zien. 

Maar zover ben ik nog niet. Eerst zullen ze een kwetsbaar stukje lichaamsdeel onder handen moeten nemen. Als je er teveel bij nadenkt, zou je het zo annuleren en je "geliefde" bril weer opzetten. Wel zo veilig. Want er kan natuurlijk veel misgaan in je gedachtenwereld en al surfend op Google.

Toch ga ik de stap nemen en duim voor een goede afloop! Of volgende week naar m'n werk zònder bril of mèt hond en stok....

1 opmerking:

  1. Gaat vast en zeker helemaal goed komen! Maar spannend is t zeker.... Succes!

    BeantwoordenVerwijderen