zaterdag 20 september 2014

Mensen in "apen-pakkies" met een toeter of een trommel?

Ik kom helemaal niet uit een muzikale familie! We hadden de radio wel vaak aan, maar dan als achtergrond-muziekie. Ik heb geen ritmegevoel en geen oren om ècht van muziek te kunnen genieten. Je kunt niet alles hebben.... Ben een beetje van de foute muziek, zo'n type ben ik.... Daar hebben echte muziekliefhebbers ècht een hekel aan. Zoals Leo.

Deze week moest ik namens de Maasdijkse krant naar de taptoe (?) Ik kende alleen een soort maandblad van mijn basisisschool-tijd dat zo heette, ik weet niet eens of het nog bestaat. Ik moet eerlijk gezegd toegeven dat ik geen flauw idee had wat het was. Het was iets met van die muziekgroepen op het voetbalveld. Op tv zie ik weleens van die muziekverenigingen, dan zap ik gauw door. Dat is niet mijn ding! Al die mensen in die "apen-pakkies" met zo'n toeter of een trommel. 
Ik dacht dat het maar een uurtje duurde, maar mijn informatie bleek onjuist! Het is een heel evenement wat uren duurt. Elk muziekkorps geeft een eigen optreden weg. Dus al met al kreeg ik verrekte honger, want ik dacht even en half uurtje weg te zijn, maar dat bleek een paar uur te zijn. En ik ging net voor het eten weg..... Dom!

Ik heb dat zo eens staan aanschouwen langs dat voetbalveld. Ik vond het eigenlijk heel leuk om eens mee te maken. Geef ik dan ook wel weer toe. Wat een verschil in uitvoeringen. Van heel statig, gedisciplineerd en traditioneel tot een soort theatershow..... Mooie kostuums, tot in de details verzorgd. Hoe hipper, hoe meer jonge mensen erbij betrokken waren, dat viel me wel op. De groepen van Rijnmond deden het echt super goed. Daar wordt echt aan gewerkt door professionals! Leuke, jonge meiden die het geweldig vinden om mee te mogen doen. Voor mij een paar uur daarvoor nog onvoorstelbaar, maar nu kon ik me er zeker wat bij voorstellen. Wat een show. 


Van die kleine mannekes van een jaartje of 7-8 die zo'n hele show meelopen, helemaal getraind. Heel knap! Zie ik mijn kinders nog niet doen. Het was een leuke ervaring.


Dus het blijft leuk om bij ons lokale "krantje" te werken, niet alleen om in te burgeren, maar ook omdat je dingen doet, die je anders niet zou doen! 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten