
Misschien zullen we voor een deel zelfvoorzienend worden om zo onze kinderen wijze lessen mee te geven. Want je moet er toch niet aan denken dat je kinderen of kleinkinderen denken dat aardbeien uit het land van Sinterklaas en tomaten uit het land van de pizza komen.... En dus niet in NL groeien omdat alles achter gesloten deuren gebeurd.
Worden tuinbouw producten in verdiepingsgebouwen geteeld onder kunstmatige omstandigheden of juist zo natuurlijk mogelijk? Wat wil de consument over 10 jaar?
Als je dat wist, zou dit het leven een stuk makkelijker maken! Gelukkig is het leven een uitdaging en moet je ervoor zorgen dat je voorbereid bent.
Het is een feit dat de consument steeds mondiger wordt en steeds meer informatie tot z'n beschikking heeft. Je maakt een consument niets meer wijs. Ze weten wat ze willen, je hoeft het alleen maar aan te bieden op het juiste moment. Een binding met een consument is belangrijk, want het overstappen naar een andere bedrijf, wordt steeds makkelijker. De markt beperkt zich niet meer tot plaatselijke winkels, maar strekt zich wereldwijd uit door internet. Consumenten hebben weinig beperkingen meer, des te meer mogelijkheden. Onderscheidend vermogen en toegevoegde waarden zullen voor bedrijven steeds belangrijker worden. Producttechnische zaken die voor veel verkopers nu nog heel belangrijk zijn, zijn voor consumenten als vanzelfsprekend. Dit soort informatie willen ze niet horen.

Gelukkig blijft de consument wel voorspelbaar als je opgelet hebt; ze willen waar voor hun geld, ze willen aandacht, respect, gehoord worden, erbij horen. Dus als we deze behoeften invullen, krijgen we geld voor onze waar.
Geen opmerkingen:
Een reactie posten